VVD Bloemendaal presenteert nieuwe wethouder.

VVD Bloemendaal presenteert vandaag haar nieuwe wethouderskandidaat, de heer Nico Heijink. Na goedkeuring door de raad zal de heer Heijink de eerder deze week afgetreden Tames Kokke opvolgen als wethouder Bestuur en Middelen. Deze portefeuille bevat onder andere de gemeentelijke financiƫn en eigendommen, belastingen, subsidiebeleid, sport en winkelstraten.

Nico Heijink is goed bekend in en met de gemeente en woont reeds vele jaren in Bennebroek. Eerder werkte Heijink voor een grote Nederlandse bank, waar hij onder meer directeur was van het Bloemendaalse filiaal. Hij is maatschappelijk actief, tot voor kort onder meer in het bestuur van Welzijn Bloemendaal.

Over zijn aanstaande wethouderschap zegt Nico Heijink zelf: "Bloemendaal is een prachtige gemeente waar heel veel zaken goed geregeld zijn. Ik vind het collegeprogramma een uitstekend uitgangspunt om de goed lopende zaken te bewaren en accenten te leggen op die dingen waar nog enige verbetering in kan worden aangebracht. Het ingezette verbeteringsbeleid van waarnemend burgemeester Emmens ter verbetering van onder meer de bestuurscultuur ga ik actief ondersteunen."

Bestuur en fractie van VVD Bloemendaal wensen de nieuwe wethouder alle goeds toe en hebben vertrouwen dat de verdere uitvoering van het collegeprogramma mede bij hem in goede handen is.

Namens VVD Bloemendaal,

Martijn Bolkestein