Rechter Rian Vogels uit Heemstede kandidaat voor de Eerste Kamer

H.W. (Rian) Vogels (48): “Als rechter weet ik hoe belangrijk het is werkbare wetgeving te hebben. Als senator voor de VVD wil ik daar aan bouwen. Met mijn praktische inborst, creatieve geest en enthousiasme krijg ik mensen in beweging.”

Rian is senior rechter in de rechtbank Den Haag (tot 2012 Rotterdam) en lid van de wrakingskamer. Momenteel is zij als rechter-commissaris in faillissementen en WSNP nauw betrokken bij maatschappelijke schulden-problematiek en houdt zij toezicht op failliete ziekenhuizen en zorginstellingen. Eerder was Rian advocaat in Rotterdam en Amsterdam (NautaDutilh). In die periode werd zij ook NMI-mediator en adjunct-secretaris van de Raad van Tucht voor de accountants. Verder is Rian vice-voorzitter van de raad van toezicht van LMC Rotterdam. In 2015 is zij opgenomen in de topvrouwendatabase.

Rian was voorzitter van VVD-afdeling Heemstede en tot voor kort voorzitter van de VVD-regio Kennemerland. Zij zat in diverse selectiecommissies.

Grote hobby is het fluiten van hockeywedstrijden. Haar maatschappelijke betrokkenheid blijkt verder uit fundraising voor WarChild. Daarvoor bereikte zij in 2016 de top van de Kilimanjaro op 5895m.

De volgorde van de kandidaten op de lijst wordt bepaald door de VVD leden die hiervoor online hun stem kunnen uitbrengen. U kunt zelf bepalen welke kandidaten u op welke plaats op de lijst wilt zien.

Stemmen kan via: https://vvd.digitaleverkiezing.nl/login

Uw gebruikersnaam en wachtwoord zijn per post verstuurd.

Foto: Ramon Philippo (RAP Fotografie)