VVD Noord-Holland reikt taart uit aan buurtbus Zwaanshoek

De VVD taartenactie is opgezet om de vele vrijwilligers, het cement van onze samenleving, die in onze mooie provincie actief zijn een blijk van waardering te geven. Ieder jaar rond Valentijnsdag vraag VVD Noord-Holland aan de afdelingen om te speuren naar verenigingen, instellingen of actieve inwoners die iets speciaals voor de samenleving doen. Tijdens onze taartenactie zetten we hen vervolgens in het zonnetje.

VVD Bloemendaal nomineerde dit jaar de bestuurders van buurtbus Zwaanshoek (lijn 401) en die van hun gelijknamige vereniging. Deze vrijwilligers geven dagelijks inhoud aan het begrip maatschappelijke verantwoordelijkheid door te helpen openbaar vervoer aan te bieden waar dat anders niet mogelijk zou zijn. Bus 401 rijdt ieder uur tussen Bennebroek en station Hoofddorp. Zo blijft het zuidelijk deel van de gemeente Bloemendaal goed verbonden met de omgeving. Connexxion stelt het materieel ter beschikking, de stadsregio Amsterdam en de gemeente Haarlemmermeer ondersteunen de bus financieel, maar bus en vereniging worden volledig bestuurd door vrijwilligers. De eerste busdienst begint ’s ochtends reeds vroeg, iets na zeven uur. De dienstregeling is te vinden op http://buurtbus-zwaanshoek.nl.

Bij de uitreiking op 8 februari werd de bus bestuurd door Ytsen de Boer, die tevens secretaris van de vereniging is. Annelie Brummer, VVD-statenlid in Noord-Holland reikte hem de taart uit, maar liet hem na het spreken van lovende woorden snel weer gaan, om zo geen vertraging van de bus te veroorzaken. De VVD hoopt dat de Buurtbus Vereniging Zwaanshoek en haar bestuurders het goede werk nog lang kunnen voortzetten.

Martijn Bolkestein
Secretaris VVD Bloemendaal