Patrick van Schie

Praat mee over inkomensverdeling en Piketty

Patrick van Schie, directeur TeldersStichting, te gast in Vogelenzang

Dinsdag 16 juni as. ontvangt VVD Bloemendaal Patrick van Schie. Hij is sinds 2001 directeur van de TeldersStichting, het wetenschappelijk bureau van de VVD. Van Schie heeft verschillende publicaties op zijn naam staan zoals ‘Eerlijk is Eerlijk. Wat een liberaal van de staat mag verwachten en van zichzelf mag vergen’ (2011). En natuurlijk het meest recente rapport ‘Groeien naar vermogen. Een liberaal antwoord op Thomas Piketty’.

Na een korte inleiding van Van Schie gaan we met elkaar in debat over het thema vermogensverdeling. Het boek ‘Kapitaal in de 21e eeuw’ van de econoom Thomas Piketty komt zeker ter sprake. Piketty stelt dat inkomensongelijkheid zal toenemen omdat de groei van het vermogen groter is dan die van de economie. Kort gezegd: de rijken worden steeds rijker.

Hoe denkt u over de vermogensverdeling in de wereld?  En wat vindt u van Piketty's voorstel om inkomensongelijkheid aan te pakken met een globale vermogensbelasting? U bent van harte uitgenodigd om te komen discussiëren over dit zeer interessante thema. Deze avond is voor iedereen toegankelijk. Praat en denk mee over de inrichting van onze wereld en onze economie!

Locatie:

Dorpshuis Vogelenzang, Henk Lensenlaan 2a, 2114 ER Vogelenzang. De zaal is open vanaf 19.00 uur, start 19.30 uur. Toegang is gratis.