Verzoek aan onze Burgemeester Bernt Schneiders.

Raadsvergadering 30 maart 2016

Agendapunt 4, Mededelingen

Aan:              Onze burgemeester Bernt Schneiders

Namens:         VVD, D66, GroenLinks, CDA en PvdA

Geachte burgemeester,

Ik spreek hier mede namens de fracties van de VVD, D66, GroenLinks, CDA en PvdA.

Tot onze vreugde horen wij u steeds vaker zeggen dat u zich verbonden bent gaan voelen met onze mooie gemeente. Dat verbaast ons niet. Bloemendaal is een prachtige gemeente.

Van onze kant zijn wij ons verbonden gaan voelen met u als onze burgemeester. Wij geloven in uw aanpak, waarbij u vertrouwen voorop stelt. U hebt sinds afgelopen zomer al veel bereikt door op informele wijze partijen dichter bij elkaar te brengen. Wij willen graag verder op die ingeslagen weg. Vertrouwen komt vooral als mensen elkaar goed kennen en weten wat ze wel en niet aan elkaar hebben. En vertrouwen uitspreken wekt vertrouwen. Een spiraal omhoog. Bovendien vinden wij dat onze gemeente juist nu behoefte heeft aan een burgemeester die zichtbaar is en bijdraagt aan een positieve beeldvorming van Bloemendaal.

Ons verzoek is dan ook of u daaraan wil blijven bijdragen en wil aanblijven totdat de burgemeestersvacature wordt opengesteld. Omdat u zelf al hebt aangegeven dat te willen, maar daarbij hebt gezegd dat het afhangt van uw nieuwe werkgever in Utrecht, doet Bloemendaal een beroep op het VSB-fonds. Niet voor cultuursubsidie. Maar voor het behoud van u als onze burgemeester.

Martijn Bolkestein

fractievoorzitter VVD